Terugblik & foto's
Site visit SOS International
De site visit bij SOS International op 3 november was een succes! De samenwerking tussen SOS International, Coniche en CCMA om dit mooie event te organiseren was de basis maar zeker ook de hoge opkomst van klantcontactmanagers en de vele vragen aan de sprekers. Duidelijk was het weer, wij houden allemaal van dit prachtige vak!
Vanaf april 2020 zat SOS International midden in het centrum van de coronabestrijding met Bron & Contactonderzoek. Met concurrerende alarmcentrales en met elkaar concurrerende facilitaire contactcenters. In een wereld die door de ontwikkeling van het virus continu veranderde en met grote politieke belangen, werd meer dan ooit flexibiliteit en coördinatie gevraagd.
Marco Vianen (algemeen directeur SOS International), Dennis Boer (support director SOS International), Mariska de Jager (verantwoordelijk voor Kwaliteit Trainingen) en Sanne Bouter (verantwoordelijk voor SOS Academy) namen ons mee op hun reis van voortdurend op- en afschalen van personeel, samenwerking met GGD GHOR, de landelijke GGD’s en de zorg dat het nieuwe personeel snel en goed werd opgeleid om de klant de beste service te geven. De successen, leerpunten en de verwonderingen van de afgelopen 2 jaar werden met ons gedeeld.
Na afloop konden we nog even met elkaar napraten over wat iedereen aan inzichten mee naar huisneemt. Veel dank aan SOS International, Coniche maar vooral aan alle deelnemers voor hun bijdrage aan deze leerzame middag.
Tot het volgende event!
Site visit SOS International 3-11
Klantcontact van maatschappelijk belang
Voor iedereen waren 2020, 2021en 2022 bijzondere jaren. Waar 2020 begon als een normaal jaar met een wintersportvakantie waar menig Nederlander ongestoord van heeft genoten, eindigde dat jaar in een achtbaan van veranderingen en vroeg het veel van ons aanpassingsvermogen.
Zo ook voor SOS International. In het begin van 2020 was zij nog bezig met haar traditionele business (het helpen van mensen op reis) maar vanaf april zat zij midden in het centrum van de coronabestrijding met Bron & Contactonderzoek. Met concurrerende alarmcentrales en met elkaar concurrerende facilitaire contactcenters. In een wereld die door de ontwikkeling van het virus continu veranderde en met grote politieke belangen, werd meer dan ooit flexibiliteit en coördinatie gevraagd.
Samen met Coniche organiseert de CCMA een Site visit naar SOS International op donderdag 3 november. In deze site visit laten we je zien wat deze veranderingen hebben betekend voor SOS International. Hoe zijn zij samenwerkingsverbanden aangegaan met partners die in het ‘normale’ leven een concurrent kunnen zijn? Hoe groeide een organisatie van 200 medewerkers uit tot een virtueel contact center van rond de 10.000 medewerkers met maar één gezamenlijk doel: de maatschappij helpen terug te keren naar het “oude” normaal.
Indrukwekkende cijfers
Onderstaande vragen worden beantwoord op donderdag 3 november. Relevante materie in de huidige markt waarbij veel klantenservices kampen met een grote stijging in contactaanbod.
- Hoe ga je van 75 FTE instroom per jaar naar 250 FTE instroom per week?
- Hoe ga je van 100 medewerkers klassikaal trainen naar 15.500 medewerkers online trainen?
- Hoe creëer je teamgevoel als je niet meer naar kantoor mag?
- Hoe ga je van 250.000 uur per jaar inzet naar 160.000 uur inzet per week?
- Waar vindt je 350 nieuwe teamleiders?
- Hoe laat je 40 organisaties samenwerken op 1 opdracht?
- Hoe zet je quality monitoring op in tijden van crisis?
Agenda 3 november
14:00 Ontvangst
14:15 Introductie SOS International
14:45 Rondleiding klantenservice
15:00 Pauze
15:15 Klantcontact van maatschappelijk belang (case Bron en Contact Onderzoek)
16:45 Napraten en borrel
Locatie
SOS International
Rietbaan 40-42
2908 LP
Capelle aan den IJssel