WAT EEN FEEST!
De Nationale Klantcontact Week was ook dit jaar weer een feest! Van 14 t/m 18 maart deden maar liefst 75 teams mee en zijn er ruim 10.000 klantcontact medewerkers in het zonnetje gezet. Werkgeluk stond dit jaar centraal: het geluksgevoel dat een baan in klantcontact met zich meebrengt, dat klanten je geven, dat jíj aan klanten geeft en natuurlijk het plezier dat jij en je collega's samen maken! Uit alle posts op Instagram @klantcontact_gaafvak blijkt maar weer eens hoe gelukkig een baan in klantcontact maakt: (werk)geluk voor jou, voor de klant en voor het team.
Gedurende de week speelden diverse teams de Werkgeluk quiz op Instagram. Op vrijdag was de spannende finale waarbij 4 teams streden om de winst. Deze ging uiteindelijk naar Centraal Beheer!
De ultieme titel van Dutch Dreamteam Klantcontact is voor 2022 opgeëist door Webhelp. Benieuwd wat maakt dat zij deze titel in de wacht hebben gesleept? Check out @gezondcontact en doe gelijk inspiratie op.
Bedankt, Coniche, voor de super organisatie en alle geweldige klantcontact heroes voor het deelnemen. Wij kijken alweer uit naar volgend jaar!
Nationale Klantcontact Week 14- 18 maart
Klantcontact, een gaaf vak!
Klantcontact is een vak. De mensen die er écht goed in zijn, zijn vakspecialisten. Zij lossen problemen op, verwijzen klanten snel en efficiënt, helpen mensen verder en zorgen niet alleen voor tevreden, maar ook voor blije klanten en positieve reviews!
Daarom mogen klantcontact medewerkers best wat vaker in het zonnetje worden gezet. Tijdens de Nationale Klantcontact Week, georganiseerd door de CCMA en Coniche, worden ze erkend voor wie zij zijn: de toppers die klanten gelukkig maken. En dat mag best eens flink gevierd worden!
Nationale Klantcontact Week
14 t/m 18 maart 2022
‘NKW: WERKGELUK’
Klantcontact maakt gelukkig, toch? In deze pittige tijden van corona en oorlog op Europees grondgebied, is geluksgevoel extra waardevol. En gelukkig kan geluk in hele kleine hoekjes zitten: thuis, op straat, in de natuur en zeker ook op het werk. Plezier in je werk is cruciaal voor jouw geluksgevoel: een gevoel dat je kan delen met je collega’s en zeker ook met je klanten!
WERKGELUK staat daarom centraal gedurende deze NKW. Het geluksgevoel dat jouw job je geeft, dat klanten je geven, dat jíj aan klanten geeft en natuurlijk het plezier dat jij en je collega’s samen maken! Deel met je vakgenoten hoe jullie als team elke dag weer zorgen voor een flinke dosis (werk)geluk: bij jezelf, bij de klant en bij het team.
En uiteraard, net zoals de afgelopen drie edities van de NKW, is Instagram @klantcontact_gaafvak kloppende hart van deze week!
Programma Nationale NKW 14-18 maart 2022
14 maart: kickstart NKW
- 9:00 Aftrap van de NKW op Instagram voor alle deelnemende teams, georganiseerd door organisator Coniche.
- Aansluitend: De WERKGELUK Quiz op Instagram
- Eigen invulling: Feestje en aandacht voor het gave vak op alle contactcenters
15, 16 en 17 maart: make your own party!
- Dagelijks om 9:00: De WERKGELUK Quiz op Instagram
- Eigen invulling: Feestje en aandacht voor het gave vak bij alle contactcenters
- 17 maart om 17:00: bekendmaking welke 3 deelnemers het beste hebben gescoord in de WERKGELUK QUIZ en doorgaan naar de finale
18 maart: prijsuitreiking
- 10:00: Finale + Bekendmaking winnaar WERKGELUK QUIZ.
- Aansluitend bekendmaking DreamTeam Werkgeluk van Klantcontact NL!
- Eigen invulling: Feestje en aandacht voor het gave vak op alle contactcenters
Wat gaan we doen?
Vooral heel veel werkgeluk hebben! En daar zorgen jullie als organisatie/team helemaal zelf voor. Weet je niet zo goed hoe? We denken graag mee!
De Nationale Klantcontact Week is niet de Nationale Klantcontact Week als er geen titel voor hét Klantcontact Team van NL in de wacht te slepen is. Je komt als aangemeld team daarom in aanmerking voor de volgende titel:
Dutch DreamTeam Klantcontact!
Wat kunnen jullie als aangemeld team doen om deze titel in de wacht te slepen?
1. Volg het Instagram account @klantcontact_gaafvak
2. Maak filmpjes en foto’s (zo veel mogelijk!) waarin jullie als team laten zien hoe jullie invulling geven aan het thema van de NKW: WERKGELUK! Breng jullie meest fijne, gelukkige momenten in beeld! Deel deze met ons op Instagram, tag in je bericht @klantcontact_gaafvak.
3. Op 17 maart bepaalt de jury de mooiste inzendingen en wordt het winnende team op vrijdag 18 maart om 10:00 uur bekend gemaakt.
De hashtags voor Instagram
#nkwwerkgeluk #nkw2022 #eengaafvak #whatthevak
De WERKGELUK QUIZ
Naast het in de wacht slepen van deze titel is er ook een WERKGELUK QUIZ. Hoe werkt dit?
- Elke dag om 9 uur ’s ochtends worden vier vragen gesteld via Instagram, die voor 11:00 uur beantwoord moeten zijn.
- In totaal worden 16 vragen gesteld (ma t/m do).
- Donderdag 17 maart wordt na 17 uur bekend welke 3 teams het beste hebben gescoord en deze spelen op vrijdag 18 maart de finale, via een livestream te volgen.
Tijdens de prijsuitreiking van het Dutch Dreamteam Klantcontact, wordt ook de prijs uitgereikt aan de winnaar van WERKGELUK QUIZ.
Is jouw contactcenter aangemeld? Mooi! Dan gaan we er samen een mooie week van maken om alle klantcontact professionals en de teams in het zonnetje te zetten.
Nog niet aangemeld? Snel doen!
Aanmelden
Geef je team op via onderstaande button!
En mocht je vragen hebben neem dan contact op met Melike van Coniche.
[email protected] - 0633179747