Cynthia Mak winnaar CCMA Awards - Manager of the Year 2021

Utrecht - Op donderdag 3 juni 2021 is live vanuit studio DUS in Utrecht Cynthia Mak (Talpa Network) uitgeroepen tot ‘Manager of the Year 2021’. Zij wist de jury te overtuigen door de onderscheidende manier waarop ze medewerker, klant en bedrijfsdoelstelling bij elkaar brengt. Ze is een echte ambassadeur voor het klantcontact vak. Cynthia liet met deze titel medefinalisten Barbara de Koning Gans (Rabobank), Gitta Hoeks (Zilveren Kruis Achmea) en Ramond Leenders (GGD Regio Utrecht) achter zich.

Manager of the Year
De verkiezing tot ‘Manager of the Year’ is een jaarlijks terugkerend event van de CCMA waarin de beste en meest vooruitstrevende Customer Contact Manager wordt bekroond met de prestigieuze CCMA Award. Na een road to the finals traject waarin de genomineerden zich tijdens een podcastday, jurybezoeken en een halve finale hebben moeten presenteren aan de vakjury is Cynthia Mak uit meer dan 60 genomineerden uitgeroepen tot ‘Manager of the Year 2021’.

’Wat opvallend is aan Cynthia is dat zij op een uitstekende wijze de verbinding legt tussen mens en techniek. Haar energie en drive laten zien dat zij een inspiratie is voor ons vakgebied en voor de CCMA.’’

Aldus Maarten Vader, juryvoorzitter CCMA Awards.

CCMA MOTY Podcast

De weg naar de finale, luister mee...

Gerrit Heijkoop ging in gesprek met de tien halve finalisten van 'Manager of the Year 2021' over actuele thema’s in de klantcontactbranche. Over leiderschap op afstand in een tijd waarin de wereld op zijn kop staat door Covid en ook de branche uitgedaagd wordt zichzelf opnieuw uit te vinden. 

Ramond & Barbara

In de eerste aflevering gaat het gesprek over ‘Versnelling in Digitalisering’ in klantcontact met halve finalisten Ramond Leenders (Manager Bron Contact Onderzoek, GGD regio Utrecht) en Barbara de Koning Gans (Directeur Rabobank KlantenService, Rabobank)


Gitta & Thomas

In de tweede aflevering gaat het gesprek over ‘De klant centraal stellen in klantcontact’ met halve finalisten Gitta Hoeks (Senior Manager Klant Services, Zilveren Kruis) en Thomas Dinkla (Teamlead Customer Services Hub, bol.com)


Lienke & Ad

In de derde aflevering gaat het gesprek over ‘Nieuw leiderschap in 2021’ met halve finalisten Lieneke Bouma (Hoofd Klantenservice, NS) en Ad van der Linden (Operational Directeur & Operations Manager Landelijke Capaciteit BCO, SOS International)


Cynthia & Ashna

In de vierde aflevering van onze Podcast serie gaat het gesprek over ‘Zelfsturende teams op afstand’ met halve finalisten Cynthia Mak MSc (Manager Customer Care, Talpa Network) en Ashna Mewasingh (Manager Klantenservice, Feenstra)


Jureringsproces Manager of the Year 

Om tot een zorgvuldig gekozen winnaar te komen die terecht met de titel ‘Manager of the Year’ naar huis gaat, bestaat het volgende jureringsproces:

 

1.     Iedereen kan een Klant Contact Center manager nomineren voor Manager of the Year door op de CCMA website een formulier in te vullen met een onderbouwing waarom die manager in aanmerking komt voor de titel.
 

2.     De genomineerden ontvangen een inhoudelijk vragenformulier, met vragen over hun huidige rol en afdelingen, hun visie op klantcontact en gemotiveerde medewerkers.

 

3.     Op basis van hiervan selecteert de jury de 10 halve finalisten.

4.     Er volgt voor de halve finalisten een Podcast Day: daarin geven de finalisten hun visie op de thema’s: Customer Experience, leiderschap, gamechangers in innovatie en trends & technologische ontwikkelingen. 

5. Daarnaast gaat de jury op locatiebezoek voor een verdiepingsslag op onder andere visie, passie voor de klant, realisatiekracht, inspiratie, invloed en innovatie. 

 

6. In de halve finale vindt een debat plaats met de halve finalisten door middel van stellingen vanuit de vrienden van de CCMA.
 

7. Op basis van al deze inhoudelijke input uit punten 2 t/m 6 selecteert de jury 4 finalisten.

8.     In de finale van de Manager of the Year strijden de 4 finalisten om de titel door in de middag een break-out te organiseren op de thema’s Leiderschap, Innovatie, CX to the Next level en Future Trends & Development. 

 

De jury onderzoekt kritisch wat de manager aantoonbaar zelf gerealiseerd heeft om de doelen te bereiken voor klanten en medewerkers. Het jurybezoek op locatie is daarbij zwaarwegend. Daarnaast is het belangrijk dat de Manager of the Year een ambassadeur is voor het vak. De jury bestaat uit ervaren ervaren professionals uit het klantcontactvak, inclusief de winnaar van voorgaand jaar.