Nieuws 

Interview Independer 

Voor onze nieuwe serie 'Stokje doorgeven' hebben we Sharony Hosman van Independer geinterviewd. Welke successen en uitdagingen heeft zij als contactcentermanager?

De halve finalisten zijn bekend! 

8 kandidaten zijn in de running om de titel Manager of the Year 2022 mee naar huis te nemen. Benieuwd wie het zijn? 

Speechlab Eneco 

Donderdag 21 april organiseert CCMA samen met Eneco een kennissessie over het Speechlab. Tijdens deze sessie hoor je alles over de learnings en resultaten van speech analytics bij de klantenservice van Eneco. 

Nieuwe website en huisstijl voor CCMA

De Customer Contact Management Association heeft in samenwerking met hun vriend Telecats (Sander Hesselink) een volledig nieuwe website en een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Deze site gaat ons helpen professionals in ons mooie vakgebied aan elkaar te blijven verbinden.


“Als CCMA hebben we het afgelopen jaar veel vernieuwingen doorgevoerd, niet in de laatste plaats door meerdere nieuwe bestuursleden. Een welkome frisse wind door onze activiteiten, aanpak en positionering. En met nieuwe energie om veel gave dingen te doen voor onze mooie branche. Daar past natuurlijk ook een nieuwe huisstijl én een nieuwe website bij, waar we super trots op zijn!” - aldus Sandra van Maarseveen, voorzitter van CCMA.

Sander Hesselink: "In een tijd waarin werken op afstand voorlopig het nieuwe normaal in klantcontact lijkt te zijn geworden, is samenwerken in een branchevereniging zoals de CCMA des te belangrijker. Een goed digitaal platform voor het delen van kennis en ervaringen en het verbinden van professionals is daarbij van grote waarde. Mooi dat we als vriend van de CCMA een bijdrage hebben kunnen leveren aan deze “digitale transformatie"."

Interview Sydney Brouwer & Viisi


Hoe blink je uit in Klantcontact en hoe onderscheid je je van andere bedrijven? Sydney Brouwer ging voor CCMA op bezoek bij Viisi Hypotheken. Bekijk in de video snel wat hun geheim is!



Klantcontact Manager van het jaar word je zo - Podcast Sydney Brouwer & Cynthia Mak


Sydney en Cynthia spreken in zijn 94e! podcast o.a. over haar visie op klantcontact, haar werk bij Talpa Network en over haar eigen reis. Cynthia is namelijk als agent begonnen tijdens haar studie en is zo doorgegroeid naar haar huidige functie. Ook geeft ze advies aan iedereen die carrière wil maken in de wereld van klantcontact. Laat je inspireren door Cynthia Mak!

Cynthia Mak CCMA Manager of the Year 2021 

Utrecht - Op donderdag 3 juni 2021 is live vanuit studio DUS in Utrecht Cynthia Mak (Talpa Network) uitgeroepen tot ‘Manager of the Year 2021’. Zij wist de jury te overtuigen door de onderscheidende manier waarop ze medewerker, klant en bedrijfsdoelstelling bij elkaar brengt. Ze is een echte ambassadeur voor het klantcontact vak. Cynthia liet met deze titel medefinalisten Barbara de Koning Gans (Rabobank), Gitta Hoeks (Zilveren Kruis Achmea) en Ramond Leenders (GGD Regio Utrecht) achter zich.

Manager of the Year
De verkiezing tot ‘Manager of the Year’ is een jaarlijks terugkerend event van de CCMA waarin de beste en meest vooruitstrevende Customer Contact Manager wordt bekroond met de prestigieuze CCMA Award. Na een road to the finals traject waarin de genomineerden zich tijdens een podcastday, jurybezoeken en een halve finale hebben moeten presenteren aan de vakjury is Cynthia Mak uit meer dan 60 genomineerden uitgeroepen tot ‘Manager of the Year 2021’.

’Wat opvallend is aan Cynthia is dat zij op een uitstekende wijze de verbinding legt tussen mens en techniek. Haar energie en drive laten zien dat zij een inspiratie is voor ons vakgebied en voor de CCMA.’’

Aldus Maarten Vader, juryvoorzitter CCMA Awards.