Nieuws 

Roundtables impact energiecrisis

De impact van de energiecrisis en stijgende prijzen door inflatie merken we allemaal als consument. In veel klantenservices speelt dit ook, waar meer en meer klanten aangeven hun rekeningen niet meer te kunnen betalen. In 2 digitale roundtables delen we met elkaar onze uitdagingen en learnings op dit vlak.


Interview Budget Thuis

Sinds 1 september is Wout Hut bestuurslid van CCMA. Een mooi moment voor een interview om Wout beter te leren kennen én alle ins en outs van de klantenservice van Budget Thuis te ontdekken.

Primeur: Dit interview is binnenkort ook als podcast te beluisteren!

Site visit SOS International

Op 3 november gaat CCMA op site visit bij SOS International. Tijdens corona moest zij in korte tijd enorm opschalen om het Bron en Contact Onderzoek te kunnen uitvoeren. Zij gingen o.a. van 75 FTE instroom per jaar naar 250 FTE instroom per week. Hoe pak je dat aan?

Verslag studiereis

2 dagen - 25 deelnemers - 4 finalisten Manager of the Year De Nederlandse Loterij, DAS, NS en Florius: Het recept voor een inspirerende en leerzame studiereis. Kriskras door Nederland om de finalisten te bezoeken. We blikken terug op 2 toffe dagen. Lees je mee?

Interview Heineken

Een tof gesprek met een toffe klantcontact manager. Leendert van der Plas is vanuit een geheel andere achtergrond gestart in klantcontact. In het interview vertelt hij over zijn 'bubbels', hoe hij drempels verlaagt en hoe hij van de verschillende disciplines in zijn afdeling 1 team maakt.

CCMA on tour: Studiereis 6 en 7 oktober

Na de zinderende finale tijdens Manager of the Year laten we onze communityleden graag kennismaken met de finalisten. We gaan bij hen alle 4 op bezoek tijdens de studiereis op donderdag 6 en vrijdag 7 oktober. 

ALV vrijdag 24 juni

Ben je CCMA lid en wil je graag meepraten over de toekomst en het beleid van de CCMA? Dan is dit je kans! Op 24 juni a.s. vindt de jaarlijkse CCMA algemene ledenvergadering plaats. Als CCMA community member ben je van harte welkom om mee te denken en stemmen.

Interview WoningNet

"Het belang van de klant staat voorop." Die spreuk horen we vaker in klantcontact. Maar hoe pas je dat toe in de praktijk? In onze interviewserie met managers in klantcontact legt Gonny Dunnink-Verhoef uit hoe zij dat doet bij Woningnet.

Deliane Schimmel winnaar Manager of the Year 2022!

Na een lang traject van nomineren, selecteren, jurybezoeken, vlogdagen en de halve finale heeft Deliane Schimmel de award Manager of the Year 2022 gewonnen!

Finalisten Manager of the Year 2022!

Donderdag 19 mei was het zover! 4 kandidaten gaan door naar de finale op 9 juni om de award Manager of the Year 2022 in de wacht te slepen. Lees snel wie het zijn.


Interview Independer 

Voor onze nieuwe serie 'Stokje doorgeven' hebben we Sharony Hosman van Independer geinterviewd. Welke successen en uitdagingen heeft zij als contactcentermanager?

Interview Sydney Brouwer & Viisi


Hoe blink je uit in Klantcontact en hoe onderscheid je je van andere bedrijven? Sydney Brouwer ging voor CCMA op bezoek bij Viisi Hypotheken. Bekijk in de video snel wat hun geheim is!

Nieuwe website en huisstijl voor CCMA

De Customer Contact Management Association heeft in samenwerking met hun vriend Telecats (Sander Hesselink) een volledig nieuwe website en een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Deze site gaat ons helpen professionals in ons mooie vakgebied aan elkaar te blijven verbinden.


“Als CCMA hebben we het afgelopen jaar veel vernieuwingen doorgevoerd, niet in de laatste plaats door meerdere nieuwe bestuursleden. Een welkome frisse wind door onze activiteiten, aanpak en positionering. En met nieuwe energie om veel gave dingen te doen voor onze mooie branche. Daar past natuurlijk ook een nieuwe huisstijl én een nieuwe website bij, waar we super trots op zijn!” - aldus Sandra van Maarseveen, voorzitter van CCMA.

Sander Hesselink: "In een tijd waarin werken op afstand voorlopig het nieuwe normaal in klantcontact lijkt te zijn geworden, is samenwerken in een branchevereniging zoals de CCMA des te belangrijker. Een goed digitaal platform voor het delen van kennis en ervaringen en het verbinden van professionals is daarbij van grote waarde. Mooi dat we als vriend van de CCMA een bijdrage hebben kunnen leveren aan deze “digitale transformatie"."



Klantcontact Manager van het jaar word je zo - Podcast Sydney Brouwer & Cynthia Mak


Sydney en Cynthia spreken in zijn 94e! podcast o.a. over haar visie op klantcontact, haar werk bij Talpa Network en over haar eigen reis. Cynthia is namelijk als agent begonnen tijdens haar studie en is zo doorgegroeid naar haar huidige functie. Ook geeft ze advies aan iedereen die carrière wil maken in de wereld van klantcontact. Laat je inspireren door Cynthia Mak!

Cynthia Mak CCMA Manager of the Year 2021 

Utrecht - Op donderdag 3 juni 2021 is live vanuit studio DUS in Utrecht Cynthia Mak (Talpa Network) uitgeroepen tot ‘Manager of the Year 2021’. Zij wist de jury te overtuigen door de onderscheidende manier waarop ze medewerker, klant en bedrijfsdoelstelling bij elkaar brengt. Ze is een echte ambassadeur voor het klantcontact vak. Cynthia liet met deze titel medefinalisten Barbara de Koning Gans (Rabobank), Gitta Hoeks (Zilveren Kruis Achmea) en Ramond Leenders (GGD Regio Utrecht) achter zich.

Manager of the Year
De verkiezing tot ‘Manager of the Year’ is een jaarlijks terugkerend event van de CCMA waarin de beste en meest vooruitstrevende Customer Contact Manager wordt bekroond met de prestigieuze CCMA Award. Na een road to the finals traject waarin de genomineerden zich tijdens een podcastday, jurybezoeken en een halve finale hebben moeten presenteren aan de vakjury is Cynthia Mak uit meer dan 60 genomineerden uitgeroepen tot ‘Manager of the Year 2021’.

’Wat opvallend is aan Cynthia is dat zij op een uitstekende wijze de verbinding legt tussen mens en techniek. Haar energie en drive laten zien dat zij een inspiratie is voor ons vakgebied en voor de CCMA.’’

Aldus Maarten Vader, juryvoorzitter CCMA Awards.