Jureringsproces Manager of the Year 2022

Om tot een zorgvuldig gekozen winnaar te komen die terecht met de titel ‘Manager of the Year’ naar huis gaat bestaat het volgende jureringsproces:


December 2021: Evaluatie juryproces 2021

In december komt de jury bijeen om de learnings te bespreken van het afgelopen jaar. Uiteraard met als doel het proces te verbeteren. De verbeteringen ten opzichte van vorig jaar lagen in transparantie van het proces en het betrekken van het publiek. Op dit moment wordt ook het hoofdthema besproken.


Januari 2022: Het nomineren is gestart! Iedereen kan een manager van een Klant Contact Center nomineren voor Manager of the Year door op de website van het CCMA een formulier in te vullen met een onderbouwing waarom die manager in aanmerking komt voor de titel. In totaal heeft de CCMA dit jaar 50 nominaties ontvangen, een mooi aantal!

Februari 2022: Eind februari is de sluitingsdatum voor het nomineren en ontvangen de genomineerden een inhoudelijk vragenformulier. De genomineerden vullen dit formulier in waarmee ze hun rol toelichten evenals hun visie ten aanzien van klantcontact.


Maart 2022: De jury selecteert de 8 halve finalisten. De jury maakt een inhoudelijke afweging op basis van de mate van verantwoordelijkheid in de functie, de impact die iemand heeft kunnen creëren op medewerkers en klant, en de inhoudelijke input die geleverd is ten aanzien van het thema #tothefuture.

Maart/ april 2022: 8 halve finalisten ontvangen jurybezoek op locatie. De halve finalisten bereiden een jurybezoek voor. De halve finalisten worden gevraagd om hun eigen reis naar eigen inzicht in dit Manager of the Year proces te vloggen, zodat iedereen in onze CCMA LinkedIn community deze reis kan volgen. De jury beoordeelt de halve finalisten op de thema’s: Visie, Future Leadership en Future Trends & Development.

Mei 2022: De halve finale

In de halve finale debatteren de halve finalisten met elkaar op basis van stellingen die de eerder genoemde thema’s raken. Aanwezig bij dat debat is de jury, als ook 50 geselecteerde professionals die samen de publieksjury vormen (vrienden, sponsoren en oud deelnemers van MotY). De opgenomen vlogs zijn ook onderdeel van de beoordeling. Op basis van al deze inhoudelijke input selecteert zowel de jury als de publieksjury 4 finalisten. Beide groepen tellen voor 50% mee in de uiteindelijke selectie.

Juni 2022: De finale!

In de finale van de Manager of the Year strijden de 4 finalisten op de thema’s Visie, Future Leadership en Future Trends & Development.


De jury onderzoekt kritisch wat de manager aantoonbaar zelf gerealiseerd heeft om de doelen te bereiken voor de mensen in het klantcontact en voor de klanten. Het jurybezoek op locatie is daarbij zwaarwegend. Daarnaast is het belangrijk dat de Manager of the Year een ambassadeur is voor het vak.


Jury Manager of the Year 2022

Maaike Rosendaal | Bestuurslid CCMA en Manager Customer Care bij PWN

In 2020 kwam Maaike als bestuurslid CCMA in aanraking met het event “Manager of the Year”. Een event met prachtige combinatie waar inhoud en relaties centraal staan binnen het vak van klantcontact. De CCMA heeft als doel om mensen die werkzaam zijn in klantcontact met elkaar in verbinding te brengen en zij vindt het mooi om hieraan een bijdrage te mogen leveren. “De samenwerking met mensen die allemaal dezelfde passie delen voor het klantcontact werkt aanstekelijk en is ontzettend leerzaam. ‘Manager of the Year’ is een geweldige reis voor de kandidaten en ook jaren later is er vaak nog contact tussen de deelnemers.”

 

Maaike was werkzaam als senior marketeer bij een media-exploitant, daarna als communicatieadviseur en werkt sinds 2018 in klantcontact. Eerst als programmamanager Klantcontactstrategie en nu als manager customer care bij PWN, het drinkwaterbedrijf en de natuurbeheerder in Noord-Holland.

Melanie Stemerdink | Bestuurslid CCMA en Dedicated Engagement Officer bij Yource
Melanie is bestuurslid van de CCMA. Vanuit deze rol levert ze een bijdrage aan de versterking van de positie van klantcontact professionals en zet het vak echt op de kaart. In haar periode als manager Customer Service bij InShared Verzekeringen is haar liefde ontstaan voor het vak klantcontact. Met de missie ‘de hoogste klanttevredenheid tegen de laagste kosten’ is buiten de gebaande paden denken een tweede natuur. 

Momenteel werkt Melanie als Dedicated Engagement Officer bij Yource. Vanuit de visie ‘klantwaarde toevoegen aan klanten’ staan de klanten en de flexmembers in al z’n vormen bij haar centraal en is partnership een vanzelfsprekendheid.

Ine Beljaars | Manager CoE: Customer Interaction & Digital bij Aegon
Ine werkt al jaren met veel plezier in het klantcontactdomein en heeft bij verschillende bedrijven het klantcontact mogen verbeteren. Dit heeft ze vanuit diverse rollen gedaan: manager, consultant en programma/ projectmanager. Ine heeft een enorme passie voor het vak en de klant. Ze houdt van innoveren en denkt goed na over hoe ze haar eigen teams en dienstverlening zo kan inrichten dat dit goed is voor de klant, de medewerkers en Aegon zelf. De visie van Ine is “stuur op het ‘wat’ en laat het ‘hoe’ over aan de experts”. Ze geeft haar medewerkers de ruimte om het ‘hoe’ in te richten en zorgt daarbij voor duidelijke kaders. 

Binnen Aegon werkt Ine sinds kort als Manager van de CoE: Customer Interaction & Digital. Een nieuwe uitdaging waarin zij verantwoordelijk is voor de strategische en unit overstijgende ontwikkeling en beheer van de (digitale) klantbeleving van Aegon.

Cynthia Mak | Winnaar Manager of the Year 2021 en Director Customer Care bij Talpa Networks
Cynthia Mak werd in juni 2021 uitgeroepen tot ‘Manager of the Year 2021’. Na een Road To The Finals traject waarin de genomineerden zich tijdens een podcastday, jurybezoeken en een halve finale hebben moeten presenteren aan de vakjury, is Cynthia Mak uit meer dan 60 genomineerden uitgeroepen. Zij wist de jury te overtuigen door de onderscheidende manier waarop ze medewerker, klant en bedrijfsdoelstelling bij elkaar brengt.
 
Cynthia is een echte ambassadeur voor het klantcontact vak. ‘’Wat opvallend is aan Cynthia is dat zij op een uitstekende wijze de verbinding legt tussen mens en techniek. Haar energie en drive laten zien dat zij een inspiratie is voor ons vakgebied en voor de CCMA.’’ Aldus Maarten Vader, juryvoorzitter CCMA Awards.

Rik Bronswijk | Partner bij Coniche en directeur van de WFM Academy
Al een leven lang werkt Rik in klantcontact. Hij begon bij KPN als telemarketeer en is vervolgens het klantcontactmanagement ingerold. Daarna volgde een lange reis, via PostNL, SNT, Casema, Ziggo en Tele’train waar hij als manager en directeur vele grote (re)organisaties heeft aangestuurd met de verkiezing tot ‘Beste helpdesk van Nederland’ en de vorming van Ziggo als hoogtepunten. Hij is altijd op zoek naar de vertaling van strategie naar de dagelijkse operatie. Zeker in deze tijd is dat een extra uitdaging. Verder is hij benieuwd hoe organisaties hun medewerkers fit en gemotiveerd houden.

 

Rik werkt ruim zeven jaar bij Coniche waar hij als Consultant vele uiteenlopende organisaties helpt en adviseert bij verandertrajecten. Sinds november vorig jaar is Rik directeur van de WFM Academy en tot slot is Rik voorzitter van de Workforce Managers Association (WFMA), de beroepsvereniging van WFM-professionals, het zusje van de CCMA.

Harry Jacobs | Programma Manager Dienstverlening bij De Connectie in Arnhem
Harry was in 2017 vanuit de gemeente Ede deelnemer en finalist van ‘Manager of the Year’ verkiezing. Bij alles wat hij doet, start hij vanuit de mens en dat leverde hem in 2018 de titel “beste werkgever” in de klantcontact branche op. Vanuit het credo “innovatieve technologie altijd in dienst van de mens” was hij met de implementatie van spraakherkenning in het KCC Ede trendsetter in gemeenteland. In zijn rol als jury wil hij alles weten over ideeën om dienstverlening een vaste waarde in een organisatie te laten zijn. Maar ook specifieker hoe jij vanuit jouw rol de klant in zijn kracht zet of hoe jij een welkome gesprekspartner bent aan de directietafel. Maar: hij is vooral geïnteresseerd in het plezier dat je uitstraalt en de passie voor het vak.
 
Na 20 jaar in de commerciële dienstverlening te hebben gewerkt, is Harry bij toeval in 2010 bij de gemeente Ede terecht gekomen. Sinds begin 2020 is Harry uitgeleend aan De Connectie in de rol van Programma Manager Dienstverlening.