Jury Manager of the Year 2023
Maaike Rosendaal - Juryvoorzitter, CCMA bestuurslid, Manager Customer Care PWN
Melanie Stemerdink - CCMA bestuurslid, Commercial Manager Cygnific - in 2023 tijdelijk uit jury MotY
Ine Beljaars - Manager CoE: Customer Interaction & Digital Aegon
Deliane Schimmel - Winnaar Manager of the Year 2022 en Manager Advies & Service Florius
Rik Bronswijk - Partner Coniche, directeur WFM Academy
Harry Jacobs - Programma Manager Dienstverlening - De Connectie Arnhem
Jury Manager of the Year 2023
Maaike Rosendaal | Bestuurslid CCMA en Manager Customer Care bij PWN
Maaike was jarenlang werkzaam als senior marketeer bij een media-exploitant, daarna als communicatie-adviseur en werkt sinds 2018 in klantcontact. Eerst als programmamanager Klantcontactstrategie en nu als Manager Customer Care bij PWN, het drinkwaterbedrijf en de natuurbeheerder in Noord-Holland. In 2020 kwam Maaike als bestuurslid CCMA in aanraking met het event Manager of the Year. ‘Manager of the Year’ is een geweldige reis voor de kandidaten en ook jaren later is er vaak nog contact tussen de deelnemers.”
Melanie Stemerdink | Bestuurslid CCMA en Commercial Manager bij Cygnific
Melanie is bestuurslid van de CCMA en Commercial Manager bij Cygnific.
Melanie Stemerdink tijdelijk uit jury Manager of the Year
De finalisten voor Manager of the Year 2023 zijn bekend. Één van de acht finalisten is Maartje van Vilsteren van Cygnific. Melanie werkt sinds februari bij Cygnific. De jury staat voor transparantie en openheid en wil alle schijn van belangenverstrengeling voorkomen. Daarom maakt Melanie dit jaar geen onderdeel uit van het juryteam vanaf dit moment. Na de finale van Manager of the Year op 2 november, zal zij weer aanhaken als jurylid.
Ine Beljaars | Manager CoE: Customer Interaction & Digital bij Aegon
Ine werkt al jaren met veel plezier in het klantcontactdomein en heeft bij verschillende bedrijven klantcontact mogen verbeteren. Dit heeft ze vanuit diverse rollen gedaan: manager, consultant en programma/ projectmanager. Ine heeft een enorme passie voor het vak en de klant. Binnen Aegon werkt Ine sinds kort als Manager Customer Interaction & Digital. Zij is verantwoordelijk is voor de strategische en unit overstijgende ontwikkeling en beheer van de (digitale) klantbeleving van Aegon.
Deliane Schimmel | Winnaar Manager of the Year 2022 en Manager Advies & Service Florius
Deliane werkt al 25 jaar bij Florius, onderdeel van ABN AMRO en begon haar loopbaan bij Bouwfonds, de voorloper van Florius. Daar startte zij als klantcontactmedewerker, maar kon snel doorstromen naar de rol van teammanager en daarna naar manager van de afdeling. Tegenwoordig is zij manager Advies& Service bij Florius. Recent mag ze de titel Manager of the year achter haar naam zetten. Deze titel heeft zij te danken aan haar 'Can Do'-mentaliteit. Ze gelooft in technologie en innovaties, in combinatie met gemotiveerde medewerkers.
Rik Bronswijk | Partner bij Coniche en directeur van de WFM Academy
Al een leven lang werkt Rik in klantcontact. Begonnen bij KPN als Telemarketeer om vervolgens meerdere klantenservice afdelingen aan te sturen. Daarna stond hij aan de wieg van Ziggo en was hij directeur bij Tele’train. Sinds 2014 werkt Rik voor Coniche waar hij als consultant vele uiteenlopende organisaties helpt met verbeter- en met verandertrajecten. Rik zoekt altijd de balans tussen strategie en de dagelijkse operatie.
Harry Jacobs | Programma Manager Dienstverlening bij De Connectie in Arnhem
Harry was in 2017 vanuit de gemeente Ede deelnemer en finalist van ‘Manager of the Year’ verkiezing. Bij alles wat hij doet, start hij vanuit de mens en dat leverde hem in 2018 de titel “beste werkgever” in de klantcontact branche op. Na 20 jaar in de commerciële dienstverlening te hebben gewerkt, is hij sinds 2010 werkzaam in diverse rollen zoals KCC manager, projectmanager en programma Manager Dienstverlening bij de gemeente Ede. Gedetacheerd deelt Harry vanaf 2019 zijn kennis met verschillende gemeentelijke organisaties in uiteenlopende projecten met een dienstverlenend karakter waarbij de mens centraal staat.

YouTube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Toestemmen & tonen" om de inhoud te zien en de YouTube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in onze [Privacyverklaring](/privacyverklaring/. Je kunt je altijd weer afmelden via je [cookie-instellingen] /cookie-instellingen/.
Jureringsproces Manager of the Year 2023
Let’s Grow!
Dit jaar is het thema van Manager of the Year “Let’s Grow”. Als we dit thema doortrekken naar management dan gaat leiderschap gaat over communicatie, transparantie en betrouwbaarheid. De jury beoordeelt de deelnemers op de volgende punten:
• Persoonlijke groei
• Groei van team en medewerkers
• Groei van running the business
• Groei van changing the business
Jureringsproces Manager of the Year 2023
Om tot een zorgvuldig gekozen winnaar te komen die met de titel ‘Manager of the Year’ naar huis gaat, heeft de jury voor het volgende jureringsproces gekozen:
Januari 2023: Evaluatie juryproces 2022
In januari komt de jury bijeen om de learnings te bespreken van het afgelopen jaar. Uiteraard met als doel het proces te verbeteren. De verbeteringen ten opzichte van vorig jaar lagen in transparantie van het proces en het betrekken van het publiek. Dit jaar heeft de CCMA ook input opgehaald bij onze Engelse collega’s, zo worden we ieder jaar weer een stukje beter.
Maart 2023: Het nomineren is gestart!
Iedereen kan een manager van een Klant Contact Center nomineren voor Manager of the Year door op de website van het CCMA een formulier in te vullen met een onderbouwing waarom die manager in aanmerking komt voor de titel.
April 2023: Genomineerden leveren vragenformulier in
28 april is de sluitingsdatum en ontvangen de genomineerden een inhoudelijk vragenformulier. De genomineerden vullen dit formulier in waarmee ze hun rol toelichten evenals hun visie op klantcontact.
Mei 2023: Jury selecteert 8 finalisten
De jury maakt een inhoudelijke afweging op basis van de mate van verantwoordelijkheid in de functie, de impact die iemand heeft kunnen creëren op medewerkers en klant, en de inhoudelijke input die geleverd is ten aanzien van het thema 'Let’s grow'.
Juni 2023: Jurymoment tijdens Digital Transformation Event
Op dit inspirerende event gaan klantcontact-, CX -en AI experts met elkaar in gesprek over de nieuwste trends in digitale transformatie en hoe je dit kunt toepassen op een klantenservice. De finalisten worden beoordeeld door de jury tijdens dit event op hun actieve bijdrage en hun visie op deze onderwerpen.
Zomer 2023: Finalisten ontvangen jurybezoek op hun kantoorlocatie
De finalisten bereiden een jurybezoek voor. Hen wordt gevraagd om hun reis naar eigen inzicht in dit Manager of the Year proces te vloggen, zodat iedereen in onze CCMA community deze reis kan volgen. De jury beoordeelt de finalisten op de thema’s: persoonlijke groei, groei van het team, groei van running the busines en groei van changing the business.
November 2023: De finale!
In de finale van de Manager of the Year strijden de 8 finalisten op de thema’s die we benoemen binnen het thema Let’s Grow!
De jury onderzoekt kritisch wat de manager aantoonbaar zelf gerealiseerd heeft om de doelen te bereiken voor de mensen in het klantcontact en voor de klanten. Het jurybezoek op locatie is daarbij zwaarwegend. Daarnaast is het belangrijk dat de Manager of the Year een ambassadeur is voor het vak.

YouTube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Toestemmen & tonen" om de inhoud te zien en de YouTube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in onze [Privacyverklaring](/privacyverklaring/. Je kunt je altijd weer afmelden via je [cookie-instellingen] /cookie-instellingen/.