Kijkje in de keuken 

Eén van onze doelen als CCMA is het delen en vergroten van kennis onder onze communityleden. Vaak doen we dat via events zoals de Manager of the Year verkiezing of de kennissessie over het Speechlab bij Eneco

 

In 2022 is de CCMA gestart met iets nieuws. We interviewen managers en andere professionals in klantcontact over zijn of haar uitdagingen, successen en ambities. Om zo een kijkje in de keuken van die contactcenter manager te krijgen. En dat delen we uiteraard in onze community op Linkedin.

De interviews zijn ook beschikbaar via onze podcast.

Kijkje in de keuken: Maaike Groenewege, Conversation Designer, Taalkundige en Coach - Convocat

Een interview over digitaal klantcontact. Chatbots en conversation design komen deze keer aan bod. Maaike praat ons bij over alle ontwikkelingen op dit vlak en geeft tips waar je op moet letten als je wilt starten met een chatbot voor jouw organisatie. Ook vertelt ze over ChatGPT, wat tijdens het interview net in het nieuws wat gekomen. 

Kijkje in de keuken: Monique van den Broek, Manager Serviceteams - United Consumers 

Deze keer is Monique van den Broek van United Consumers te gast. In het interview vertelt zij waarom medewerkers zo belangrijk voor haar zijn en hoe ze hen wil blijven boeien en binden aan United Consumers. Ook gaan we in op de verschuiving naar digitaal klantcontact en de uitdagingen op haar klantenservice. En hoe je als kleine organisatie veel kunt bereiken.

Kijkje in de keuken: Ruud Huigsloot, PO conversational en online service - Eneco

"The chatbot is coming to you!". Het interview met Ruud Huigsloot ✔ van Eneco staat nu ook online op onze website. Chatbots, digitale service en AI, het komt allemaal voorbij.

Ruud is PO conversational en online service bij Eneco. Hij vertelt hoe trots hij is op zijn team en welke ontwikkeling de chatbot bij Eneco heeft doorgemaakt. Veel leesplezier!

Kijkje in de keuken: Wout Hut, COO - Budget Thuis 

In het interview gaat Wout in op de energiecrisis en wat dit doet met klantenservice medewerkers. Maar ook de arbeidsmarkt, chatbots, Tel Sell en hoe outbound bellen tijdens het avondeten in je voordeel kan werken. 

Wout is recent gestart als bestuurslid bij CCMA. Dit interview is dan ook niet alleen een kijkje in de keuken bij zijn klantenservice, maar ook een kennismaking met ons kersverse bestuurslid. 

Kijkje in de keuken: Leendert van der Plas, Head of Customer Experience - Heineken

Leendert vertelt over zijn overstap naar klantcontact vanuit een heel ander discipline. Hoe heeft hij zich snel ondergedompeld in dit nieuwe vakgebied? Ook vertelt hij over de 'bubbels' die hij heeft opgezet binnen zijn afdeling om een betere klantervaring te leveren. En net zo belangrijk: medewerkers te behouden voor Heineken en te laten doorgroeien. Een super leuk gesprek met een zeer enthousiaste klantcontactmanager.

Kijkje in de keuken: Gonny Dunnink, Manager Operations - WoningNet

Een kijkje in de keuken van klantcontact bij WoningNet.  Een mooi moment om van Gonny te leren wat haar uitdagingen en successen zijn. En om de vraag van Sharony te beantwoorden: ‘Op welke manier geef jij vrijheid en ruimte aan de collega’s bij WoningNet?’.

Kijkje in de keuken: Sharony Hosman, Manager Blije Klant - Independer

Sharony Hosman bijt het spits af in de interviewserie. Zij vertelt hoe belangrijk de klantenservice medewerkers voor Independer zijn en legt uit hoe je vrijheid en verantwoordelijkheid geeft. Ook blikt ze vooruit naar de toekomst in klantcontact.