Roundtables
24/11 & 1/12
Impact van inflatie en stijgende energieprijzen op klanten en medewerkers
Vrijwel iedereen merkt de impact van inflatie en stijgende energieprijzen. Consumenten hebben de afgelopen maanden hogere kosten gekregen en sommige consumenten komen daardoor in financiële problemen.
Dat merken we ook op onze klantenservices. Er wordt steeds vaker gebeld met een vraag van een klant die de rekening niet meer kan betalen. Hoe ga je daarmee om als bedrijf? Welke maatregelen kun je treffen om die klant te helpen? En welke impact heeft dit op medewerkers? Medewerkers die wellicht zelf ook met betalingsproblemen kampen.
Roundtables 24/11 & 1/12
In 2 kleinschalige digitale sessies gaan we het gesprek met elkaar aan om deze vragen te beantwoorden en ervaringen uit te wisselen. De eerste roundtable gaat over de impact op de klant en de tweede roundtable gaat over de impact op de klantenservicemedewerker.
Beide sessies vinden plaats via Zoom op donderdagmiddag van 16:30 tot 18:00. In anderhalf uur ga je het gesprek aan met de andere deelnemers. Wat ervaar je op jouw klantenservice? Hoe geef je daar invulling aan? Welke tips of uitdagingen wil je voorleggen aan de groep?
Het is een digitale roundtable bedoeld voor managers/ teamleiders in klantcontact en/of specialisten die direct met dit onderwerp te maken hebben in hun organisatie. Het is geen webinar of presentatie. Actieve deelname stellen we dan ook op prijs. Er zijn maximaal 15 deelnemers per roundtable. Schrijf je daarom snel in.
Donderdag 24 november
Thema: De klant
16:30 - 18:00
Tijdens deze eerste roundtable bespreken we de impact van inflatie en de stijgende energieprijzen op onze klanten. Welke vragen worden gesteld aan jouw klantenservice? Hoe ga ja daarmee om? Welke middelen biedt je om klanten te helpen? Wat kun je nog meer doen en waar trek je de grens?
De sessie start met een voorstelronde waarna we de inhoud ingaan. Wout Hut faciliteert de sessie, samen met zijn collega Pieter Bas Vermeulen. Wout is COO bij Budget Thuis en heeft iedere dag met deze uitdagingen te maken. Pieter Bas Vermeulen is specialist incasso bij Budget Thuis.
De roundtable vindt plaats via ZOOM.
Donderdag 1 december
Thema: De medewerker
16:30 - 18:30
In deze tweede sessie bekijken we het perspectief van de medewerker. De klantenservice medewerkers hebben veel vaker (misschien wel continu) pittige gesprekken met klanten die hun rekening niet meer kunnen betalen. In sommige gevallen hebben deze medewerkers hetzelfde probleem als de klanten. Dit betekent dat ze binnen en buiten werktijden met het onderwerp "financiële problemen" te maken hebben.
Welke hulp bied je als werkgever? Hoe kun je zorgen dat medewerkers gemotiveerd blijven maar ook ontspannen hun werk kunnen doen? Wat werkt hierin wel en wat werkt hierin niet?
Ook in deze sessie starten we met een voorstelronde waarna de inhoud volgt. Wout Hut en Pieter Bas Vermeulen faciliteren de ZOOM sessie.
Praktische informatie
Sessie 1: Donderdag 24 november
Sessie 2: Donderdag 1 december
16:30 - 18:00
Digitaal via Zoom
Maximaal 15 deelnemers
Deelname is gratis
Host:
Wout Hut
COO Budget Thuis
Lees ook het interview tussen CCMA en Wout over de klantenservice van Budget Thuis.
Host:
Pieter Bas Vermeulen
Specialist Incasso Budget Thuis
Linkedin Profiel Pieter Bas
Ik schrijf me in voor de roundtable(s)
Graag in het veld 'Bericht' je functie en werkgever toevoegen en 'roundtable 1, 2 of beide'. Geef tot slot aan welke vraag of uitdaging je in de sessie besproken wilt hebben.
Doelgroep voor deze roundtables zijn CCMA communityleden die manager/teamleider in klantcontact zijn en/ of specialisten die direct met dit onderwerp te maken hebben in hun organisatie.